diumenge, 3 d’octubre del 2010

Ni Maribor és tan lletja ni l'Oktoberfest està tan guai.


"Ni los malos son tan malos ni los buenos tan buenos"

Després d'una setmana de papeleos, matricula, curssos d'idiomes i mil coses més, per fi hem acabat en el mal de cap eixe. Enserio no es podeu imaginar lo estressant que és fer tot això, sobretot matricular-se ací! Entre que té que ser en anglés perquè no no tenim ni idea d'alemà, que els horaris no quadren, que cada setmana és un horari diferent....puf...puff

Canviant de tema, el dijous vam anar a Maribor (Eslovenia), en prinipi anàvem tots prou desanimats, perquè ens havien dit que era una ciutat horrible i que la gent aci deia "Eres más feo que Maribor", però com que no teniem res que fer, i el bitllet d'anada i tornada valia 10€, anarem alli a passar el dia. Maribor està a una horeta i algo, i no és tan tan horrible! Almenys nosaltres m'ho vam passar molt bé! =)  vam visitar els monuments més importants de la ciutat, vam anar a veure el pont, la vinya més antiga del món i alli ens vam comprar 2 botelletes de vi. També cal dir que vam coincidir en que hi havia com una espècie de fira de productes BIO on tot el menjar era gratuït, hi havia musica, etc, i va estar prou bé. I el que més ens va cridar l'atenció van ser els preus, acostumbrats a Graz, Maribor ens va parèixer molt barat. Ens vam pegar una fartà en un restaurant de menjar típic d'eslovènia, però enserio una fartà deixes que acabes redolant!! en mil plats d'entrants, ensalades, 1 plat cadascú, cervesses..etc... i ens va costar a 10€ per cap!!! impresionant, no sabeu la cara de bobos que se'ns va quedar! Axina que hem decidit que alguna vegada tornarem sols per a anar a eixe restaurant! =)


Per una altra banda, hem anat al Oktoberfest a Münich, i no sé si serà per la panxà que ens vam pegar en el bus per a estar alli a les 7 del mati, el fet de que no poguera dormir en el bus, la cola de 2 hores que vam fer per a entrar, o el fet que no m'agrade la cervessa... però vamos... que el Oktoberfest no m'ha paregut res de l'altre món. Tant conegut que és i tal, i una mala organització!!! un tracte fatal, alli comencen a xillarte en alemà, tu sense entendre res, i a mi me s'antoixava això a una pel·licula de Hitler que vaig vore ja fa temps.
Ah! per no dir, que les cervesses valien 8'80€, però que si tu li donaves un bitllet de 10 o 20 € a la cambrera...estás que vees el canvi!!! si, si!! les ties es quedaven el canvi sense dir res! i procura demanar-li'l com va fer Nicolas, un xic espanyol que estava al meu costat, que es posen a xillar-te diguen que que fort que elles es mereixen una propina...etc!
Ah, i com a experiència personal diré que va hi haure un moment que estavem sentant i ni a Mari Paz, una xica espanyola ni a mi ens agradava la cervessa, i va vindre la cambrera xillant (xa variar) diguent que ens demanarem una cervessa i li vam dir que no, que no ens apetia cervessa, i la tia va i diu; ale, pues alseu-se de la taula i ixiu fóra del recimpte!  DESPRÉS DE FER 2 HORES DE COLA!!!!!!! que em diguen això ja va ser "la gota que colma el vaso". Un xic ens va demanar una cervessa xa a que no ens tiraren, però vamos..que ja estava jo en un cabreig que dic: ni cervessa ni osties! jo me'n vaig d'aci i que es queden ells en les seues cervesses i les seues borratxeres!
I jo i un grup més d'espanyols que estavem igual d'indignats vam eixir d'alli i vam decidir que ja que estavem en Münich i haviem fet el viatge, aprofitarem i anarem a veure la ciutat. I la veritat, és el millor que vam fer. La ciutat és preciosa, i fóra d'on estavem era on realment és palpava l'ambient de l'Oktoberfest, hi havia com un parc d'atraccions enorme, mil paraetes de menjar típic, mescla d'olors, de gent, de cultures....
En fí, no puc dir que no m'ho he passat bé, perquè seria mentira, però segur que si m'havera quedat tot el dia en l'Oktoberfest me n'havera anat molt decepcionada de Münich, i ara ja puc dir que m'encanta la ciutat, les seues catedrals, monuments, ajuntament, òpera, jardins.... =)
Gràcies a Borxeta també que quan em va vore en cara de "vull anarme'n d'aci" em va comprar una rosa, i en ostia i tot incluida em va alegrar un poc el dia"

En resum, podria dir que després de veure el Oktoberfest, ja puc dir que he estat, sé que no vull tornar, i me'n vaig sense entendre molt bé en que es basa el Oktoberfest, perquè me'n vaig en la idea de que es basa en beure cervessa, més cervessa, més cervessa, i més cervessa fins que el quedes sense un duro i el tiren d'alli. A part d'això també m'emporte la imatge depriment de tornar alli a les 11 de la nit per a agafar el bus, i veure gent i gent borratxa no en plan wai ni res, sino en plan "ARREPLEGUEUME I PORTEU-ME A UNA AMBULÀNCIA QUE ESTIC DE COMMA ETILIC"  i això qui podia parlar, perquè vamos... tot ple de gent tirà per terra, vomitant, ple de vidres......etc..etc...

De l'Oktober m'emporte de record: mal de panxa, mal de cap i un bon costipat!

3 comentaris:

A la/es 4 d’octubre del 2010, a les 0:35 , Anonymous Anònim ha dit...

jajajajja q fuerte!! per lo menos ja saps lo q es!! i jo ja se q no tinc q anar!! ejejje
q enveja laurii... cuantes ciutats vas a vore!!! i encara no eu anat a viena???
lidia

 
A la/es 4 d’octubre del 2010, a les 15:01 , Blogger Laura Boscà ha dit...

En Viena vaig estar l'any passat! Però vull tornar!! jejee..
Està a 2 horetes o per ahi! =)
Ara estem planejant anar a Berlin i a Estokolmo!

 
A la/es 5 d’octubre del 2010, a les 0:32 , Anonymous maria pastor ha dit...

mare meua que panorama no??
pues mira per al costipat, mal de cap i mal de pancha un neobrufen i per als borratxos....una bona RESACA! pensa ke per lo menos això el vas ahorrar...jajajjajaja!

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici